13 Januari 2009

~ Wajah Sebenar Palestin ~





Lihatlah kerakusan yahudi lakntullah ini bermaharajalela di tanah air palestin, mereka membunuh tidak kira tua, muda, malahan kanak-kanak dan bayi yang tidak mengerti apapun dianggap oleh yahudi bodoh ini sebagai pengganas. mereka menyerang rumah, sekolah, kedai malahan baru2 ini masjid yang dijadikan tempat berlindung juga telah dibom oleh pesawat2 israel bodoh itu dengan menyatakan disitu tempat persembunyian pengganas..lihatlah betapa bodoh dan angkuhnya yahudi laknatullah ini menghapuskan bangsa seagama dengan kita. bandingkanlah jika kanak2 disini masih bermain games counter strike di cyber cafe, kanak2 di palestin pula sudahpun mengangkat senjata bagi menentang yahudi ini. betapa bersyukurnya kita dilahirkan & dibesarkan di sini, hidup dengan aman makmur. namun terdetik dihati naluri kita sampai bila kita akan lihat saudara seagama kita ini menderita?berapa banyak lagi yang perlu menjadi mangsa kerakusan tentera zionis ini?

Kegagalan majlis keselamatan menunjukkan jelas bahawa selagi negara kuasa besar amerika terus menerus dikawal oleh yahudi, maka dunia sentiasa akan kacau bilau, huru hara dan kemusnahan seperti ini adalah akan dianggap biasa sekiranya ianya melibatkan negara-negara Islam, sebaliknya jika sesebuah agen Islam melancarkan serangan seperti Hizbullah, Hamas & Al -Qaeda mereka akan dianggap pengganas. siapa mereka untuk mengadili kita? siapa mereka mengatakan pejuang2 ini pengganas? siapa mereka menganggap kita yang beragama Islam ini menganjur keganasan? ini semua mainan yahudi dan kristian yang mahukan Islam hancur ditangan mereka. dunia arab pula lebih mementingkan kepentingan mereka sendiri dari membantu palestin, mereka masih mengamalkan sikap asabiyah mereka, mereka mengutamakan kemewahan semata2, lihatlah arab saudi, mesir, UAE, dan dunia arab lain yang hidup mewah di sana, mengapa sebuah negara seperti palestin yang lemah seperti itupun tidak mampu untuk mereka bantu dan gambar dibawah inilah yang menunjukkan mengapa perkara ini terjadi..




Oleh itu, bantulah mereka dengan apa yang boleh kita kongsikan dengan mereka, hulurkanlah bantuan kepada mana2 tabung yang telah dilancarkan bagi mengurangkan kesengsaraan mereka semua, sumbangan kita sedikit sebanyak dapat membantu mereka walaupun kita tahu sumbangan kita itu tersangatlah kecil jika nak dibandingkan dengan penderitaan yang mereka alami sekarang..sama-samalah kita berdoa semoga Allah merahmati perjuangan mereka, lindungilah mereka dari bala bencana dan semoga Allah sentiasa bersama mereka kerana kita tahu kejahatan tidak selalunya menang, kebaikan akan menguasai kebatilan..InsyaAllah..

Maksud Firman Allah S.W.T:-"Berilah berita gembira kepada orang-orang yang sabar, iaitu orang-orang yang pada waktu ditimpa musibah mereka berkata: 'Sesungguhnya kami adalah milik Allah, dan kepadaNya lah kami akan kembali.' Mereka itulah yang mendapat keberkatan dan rahmat dari Tuhan mereka, dan mereka itulah orang-orang yang memperolehi petunjuk."(Al-Baqarah : ayat 156-157)

Tiada ulasan: